Na een carrièreswitch die kan tellen, zitten de eerste twee weken Mindsetting erop. En ik kan je verzekeren… tegellijmverkoper en copywriter liggen niet alleen in het alfabet mijlenver van elkaar, ook in de praktijk is het dag en nacht verschil. We zitten hier dagelijks met heel wat uiteenlopende karakters samen en de schrijfopdrachten swingen de pan uit. Maar “de sfeer is goed”, luidt het Mindsetting-motto en na twee weken kan ik dit alleen maar beamen.
Discipline
Pas op, al wie denkt dat ze hier bij Mindsetting maar wat tekstjes schrijven om die vervolgens in een mooi vormpje te gieten, die komt bedrogen uit. Een goede tekst schrijven, dat is zwoegen en zweten. De eerste dag werden mij al heel wat tips en tricks voorgeschoteld. Alvast een bloemlezing :
- Het woord ‘aangaande’…daar zijn we hier geen fan van.
- Wees niet te gretig met uitroeptekens. Dan verliezen ze immers heel wat van hun kracht!!!!
- Ken je doelgroep. Voor wie schrijf je? Pas je woordgebruik aan.
- Besteed aandacht aan zoekwoorden als je webteksten schrijft.
- Structuur voor jezelf betekent ook structuur voor je lezer.
- Weet welke schrijfstijl je moet hanteren: licht commercieel, zakelijk,…
- Maak het niet te moeilijk (een tip die bijna dagelijks aan bod komt).
- Wees creatief waar het kan.
Het duurde bijgevolg ook niet lang voor het mij begon te dagen dat de teksten hier minutieus ineen zitten. Oog voor detail, oog voor het doelpubliek en oog voor de essentie van de boodschap. Elk woord draagt immers bij tot net datgene wat gecommuniceerd moet worden… en daar is Mindsetting enorm bedreven in.
Dedication
Ook de troeven van Mindsetting op het vlak van klantenbinding werden heel vlug op tafel gegooid. Er zitten heel wat ingrediënten in dit succesrecept:
- Overleg rechtstreeks met de klant, via mail gaat er wel al eens wat info verloren.
- Durf je mening geven.
- Samen met de klant kom je tot een eindresultaat waar je allebei trots op kan zijn.
- Het geheime ingrediënt…
Friendship
Een succesrecept wordt niet gauw gedeeld, laat staan het geheime ingrediënt, maar ach… ik denk wel dat de wereld er klaar voor is. Het geheime ingrediënt van Mindsetting zit ongetwijfeld vervat in de beleving. Alles ademt hier vriendschap uit, camaraderie wanneer het kan, professionalisme tout court, en dat zorgt voor een ‘Mindsetting-effect’, vergelijkbaar met het effect van een warm bad. De klanten weten dat ze hier in goede handen zijn en dat ze een kwaliteitsvol eindproduct aangeboden krijgen. Samengevat zijn het twee bewogen, drukke, boeiende, leerrijke, plezante, komische en verrijkende weken geweest. Heb ik nu gezondigd tegen regel nummer 7?
Bart De Ryck
Latest posts by Bart De Ryck (see all)
- Website Denderlaw steekt in mobielvriendelijk jasje - 16/01/2017