Category Archives: M-online

WordPress voor uw website: voor- en nadelen

Dit bericht werd geplaatst door in op .

WordPress is een populair open-source platform om je website te bouwen en te beheren. Veel bedrijven vragen ons dan ook om WordPress te gebruiken. Dat heeft een pak voordelen, maar ook enkele nadelen.

Voordelen

  • Gebruiksvriendelijk
  • Veel kant-en-klare plug-ins, thema’s en updates beschikbaar
  • Automatisch aangepast voor mobiele telefoon en tablet
  • Goed scorend in zoekmachines (SEO)

Nadelen

  • Maandelijks technisch onderhoud nodig
  • Plug-ins kunnen laadsnelheid vertragen
  • Doelwit van hackers: goede beveiliging nodig
  • Plug-ins en thema’s kunnen conflicten geven

Is WordPress geschikt voor jouw website?

Dat hangt af van wat je bedrijf met de website wil gaan doen en hoeveel tijd en middelen je ervoor uittrekt.

Lokale onderneming gaat online

Dit bericht werd geplaatst door in op .

‘Online aanwezigheid, is dat ook iets voor lokale ondernemingen?’ Die vraag krijgen we bij Mindsetting steeds vaker, onder meer van Manager TV. En ons antwoord luidt volmondig ‘ja’. Want een bedrijf dat klanten heeft en netwerkt in zijn eigen regio, kan online de klantenbinding nog versterken.

Met een massale online aanwezigheid trachten grote bedrijven met hun klanten hetzelfde nauwe contact te krijgen als lokale bedrijven. Kmo’s mogen dan wel door het online shopgedrag onder druk staan, de troef van hun lokale verwevenheid blijft benijdenswaardig. En de lokale ondernemers laten niet op hun kop zitten. Ook zij zetten tegenwoordig in op onlinetoepassingen.

Wat met negatieve reacties op social media?

Dit bericht werd geplaatst door in op .

De schrik voor negatieve reacties op Facebook is voor veel bedrijven nog altijd een argument om zich niet op sociale media te wagen. Onterecht, vinden wij. Negatieve reacties kun je niet uitsluiten, maar je kan er wel slim mee omgaan. Lees hier hoe.

Respecteer je klant

En hij respecteert jou. Dat klinkt misschien banaal, maar als je in je bedrijf respectvol en behulpzaam met klanten omgaat, verminder je sowieso het risico op negatieve reacties. Zorg ervoor dat je, ook los van sociale media, open en snel met je klant communiceert. De directeur van een transportfirma vertelde me ooit dat zijn cliënteel het als eerste weet wanneer een transport vertraging oploopt. Hij verwittigt zijn klanten vóór ze er zelf achter komen en de frustratie toeslaat. Met een respectvolle en open houding bouw je dus krediet op voor als er eens iets mis loopt.

Je blog uitbesteden: wat zijn de voordelen?

Dit bericht werd geplaatst door in , op .

Bedrijven wordt tegenwoordig aangeraden om te bloggen. En inderdaad, een bedrijfsblog heeft veel voordelen: expertise tonen, bezoekers naar je website leiden en goed scoren in zoekmachines. Hét belangrijkste argument om zakelijk te bloggen wordt volgens mij echter vaak vergeten: een blog is in de eerste plaats (of zou dat moeten zijn) een relatief eenvoudige manier om je bezoeker de informatie te geven waar hij naar op zoek is. Krijg je als ramenplaatser bijvoorbeeld regelmatig vragen over de isolatiewaardes van glas, dan kun je daar een blogje over schrijven. Of laten schrijven…

Ik blog zelf

Als een bedrijf gaat bloggen, is de eerste reflex vaak om de teksten zelf te schrijven. Logisch, want de medewerkers hebben natuurlijk het meeste vakkennis in huis. Er wordt dan van hen verwacht dat zij die kennis snel en vlot in een tekst gieten. En daar knelt vaak het schoentje: ze zijn het niet gewoon om te schrijven en het wordt al gauw een loodzware opdracht bovenop hun gewone werk. En zo sterft de bedrijfsblog een stille dood…

Google beloont mobielvriendelijke websites

Dit bericht werd geplaatst door in en getagd met , , , , op .

Sinds dinsdag 21 april geeft Google voorrang aan mobielvriendelijke websites. De internetreus verwacht namelijk dat tegen het einde van het jaar het mobiele internetverkeer hoger zal liggen dan dat op vaste toestellen.

mobielvriendelijke of responsive websiteWebsites die aangepast zijn aan mobiele apparaten, de zogeheten responsive websites, zullen daarom vanaf nu hoger scoren in de zoekresultaten dan websites die niet mobielvriendelijk zijn. Google had deze wijzigingen al in februari aangekondigd, maar toch lijken nog veel bedrijven deze boot te missen.