Category Archives: M-copy

3 tips om te schrijven voor je doelgroep

Dit bericht werd geplaatst door in op .

Of je nu mailt naar een collega, een brief opstelt voor klanten of een blogbericht post op je bedrijfswebsite, wat je schrijft moet je lezerspubliek helemaal inpalmen. Dat snijdt hout, maar schrijven voor je doelgroep, hoe doe je dat concreet? Met deze 3 tips.

1. Plak een gezicht op de lezer

Schrijf je een mailing naar alle boekhouders in je regio, houd dan je eigen boekhouder voor ogen. Hoe spreekt hij? Wat houdt hem bezig? Wat speelt er in zijn vakgebied? Leef je in. Helpt een foto van je boekhouder naast je laptop? Niet twijfelen!

Schrijven voor internet

Dit bericht werd geplaatst door in op .

Met goede webteksten lok je meer bezoekers, houd je ze langer op je website en zet je hen aan om je producten of diensten te kopen. 5 tips om goed te schrijven voor internet.

schrijven voor web

1. Besteed aandacht aan Title en Description

De Title en Description zie je niet op je website zelf: ze komen tevoorschijn in de zoekresultaten. Hier overtuig je surfers dat ze een bevredigend antwoord zullen krijgen als ze naar jouw website doorklikken. Schrijf daarom concreet, wervend en bondig. Een Title telt idealiter hoogstens 55 karakters, de Description maximaal 115. Bijvoorbeeld:

5 tips voor een goede vertaling

Dit bericht werd geplaatst door in op .
vertaling

Dit jaar op vakantie in Istrië, dat qua talen al even complex lijkt als België.

In ons drietalig land is vertalen standaard in bedrijfscommunicatie. Van Frans naar Nederlands en weer terug, om van de vertalingen naar het Engels, Duits of Arabisch nog maar te zwijgen. Waarop moet je letten als je een goede vertaling wilt?

1. Calculeer voldoende tijd in voor de vertaling

Ook al nadert de deadline voor je communicatie razendsnel, geef de vertaler genoeg tijd om je brontekst om te zetten naar een even goede tekst in de doeltaal. En houd er rekening mee dat je de tekst intern nog moet (laten) nalezen.

7 tips voor een goeie slogan

Dit bericht werd geplaatst door in op .

Heel je onderneming vatten in één slogan, dat is niet vanzelfsprekend. En je een kant-en-klare handleiding voorschotelen om een goede slogan te schrijven is dat evenmin. Toch geven we je 7 tips die je aardig op weg helpen.

  1. slogan Mindsetting tipsHou het kort

Een goeie slogan springt in het oog en blijft hangen. Beperk je tot maximaal 9 woorden, een tip die Coca-Cola goed toepast: Always Coca-Cola.