← Ga terug


Allianz Benelux maakt zijn personeelsblad digitaal

Dit bericht werd geplaatst door in , op .

Digitaal wordt het nieuwe normaal bij Allianz Benelux. Ook het blad voor de medewerkers maakte de omslag van een papieren naar een online magazine. Lees hier welke gevolgen dit had voor invulling, teksten en vormgeving. En ontdek hoe de medewerkers van Allianz Benelux reageerden op hun nieuwe Benelux Journal.

online magazine Allianz

 

 

 

Allianz Benelux raakte bij de digitale omslag niet aan het oorspronkelijke doel en concept van zijn personeelsblad. Het moest in zijn nieuwe vorm:

      • toegankelijk zijn los van het bedrijfsnetwerk; via desktop, tablet en smartphone,
      • overzichtelijk zijn,
      • aangenaam lezen,
      • interactief zijn,
      • de huisstijl van Allianz respecteren,
      • data-analyse mogelijk maken.

Anders invullen

Terwijl een papieren magazine genoeg heeft aan beelden en tekst, vraagt een online magazine om meer en andere visuele elementen. Het maakt bovendien directe interactie met de lezer mogelijk. Mindsetting begeleidt het redactieteam om de content in die optiek in te vullen en beelden, filmpjes, gifs, infographics, polls en linken in de artikels te integreren.

Anders schrijven

Schrijven voor een online toepassing vraagt een andere aanpak. Mindsetting zorgt ervoor dat de content in hapklare brokjes wordt opgediend, met krachtige titels en tussentitels, korte paragrafen en to-the-point informatie.

Anders vormgeven

Mindsetting vergeleek bestaande platforms voor digitale magazines, maar stootte telkens op beperkingen. Daarom ontwikkelden we zelf een platform waarin de teksten aantrekkelijk, overzichtelijk en mobielvriendelijk getoond worden. User experience draagt in grote mate bij tot het succes van een digitaal magazine.

Wat vinden de medewerkers van Allianz Benelux?

De medewerkers kunnen alle artikels in het blad meteen beoordelen. Via een online enquête vroeg Allianz hen na de eerste editie ook uitgebreid naar hun mening over het nieuwe blad. De resultaten waren bijzonder positief. Het personeelsmagazine scoorde globaal een 7,9/10 en 98% van de respondenten vond de omschakeling naar een digitale versie een vooruitgang. Vormgeving en gebruiksvriendelijkheid kregen beide een 4,49/5. Ten slotte oordeelde 92% van de respondenten dat het nieuwe personeelsblad een goede weerspiegeling was van hun bedrijf.

 

 Wil jouw bedrijf ook met een digitaal magazine of online brochure aan de slag? Neem vandaag nog contact op.

Deze pagina delen?

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
The following two tabs change content below.
mm

Veerle

Met meer dan een decennium redactionele ervaring mag Veerle zich ondertussen een ervaren rot in het vak noemen. Ze voelt uw boodschap perfect aan en vertaalt ze in een pakkende tekst.
mm

Latest posts by Veerle (see all)

Laat een bericht achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *